Uzak Yıldızlardan Gelen Radyo Sinyalleri, Gizli Gezegenleri Akla Getiriyor

Sanatçının bu tasvirinde, kızıl bir cüce yıldızın ötegezegeniyle olan manyetik etkileşimi görülüyor. Bu manyetik etkileşim, radyo dalgalarında değişime sebep oluyor. Eser: Danielle Futselaar (artsource.nl)

Dünyanın en güçlü radyo antenini kullanan bilim insanları, beklenmedik şekilde radyo dalgası fırlatan yıldızlar keşfetmişler. Bu dalgalar, gizli gezegenlerin mevcudiyetini gösteriyor olabilir.

Queensland Ünversitesinde çalışan Dr. Benjamin Pope ve Hollanda’nın ulusal gözlemevi ASTRON’da çalışan meslektaşları, Hollanda’da bulunan dünyanın en kuvvetli radyo teleskobu Düşük Frekanslı Teleskop Dizisi’ni (LOFAR) kullanarak gezegen arıyormuş.

“19 kızıl cüce yıldızdan sinyal geldiğini keşfettik” diyor Pope. “Bunlardan dördü, en iyi olasılıkla yörüngelerinde gezegen olmasıyla açıklanabilir”

“Kendi güneş sistemimizdeki gezegenlerin, manyetik alanları güneş rüzgarıyla etkileşime girdikçe kuvvetli radyo sinyalleri yaydığını uzun süredir biliyorduk. Fakat bizim güneş sistemimizin dışındaki gezegenlerden gelen radyo sinyalleri henüz alınamamıştı.

“Radyo gökbilimi için önemli bir adım olan bu keşif, galaksi genelinde yeni gezegenlerin keşfedilmesine yol açabilir.”

Gökbilimciler, daha önce sadece sabit radyo yayılımı sergileyen en yakındaki yıldızları keşfedebilmiş. Radyo gökyüzündeki diğer her şey ise yıldızlararası gaz veya kara delikler gibi alışılmadık şeylermiş.

Şimdiyse radyo gökbilimciler gözlem yaptıkları zaman geleneksel yıldızları görebiliyor. Bu bilgiyle beraber, o yıldızların etrafındaki gezegenleri arayabiliriz.

Bulgular Nature Astronomy ve Astrophysical Journal Letters bültenlerinde yayımlandı.

Kaynak: Queensland Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.