Vejetaryen Çocuklar, Et Yiyen Çocuklar ile Benzer Gelişim ve Beslenme Sergiliyor

Fotoğraf: Angela Mulligan/Unsplash

Yaklaşık 9.000 çocuk üzerinde yürütülen araştırmada, vejetaryen beslenen çocukların et yiyen çocuklar ile benzer büyüme ve beslenme ölçütleri sergilediği bulunmuş. Dün Pediatrics bülteninde yayımlanan ve Toronto – St. Michael’s Hastanesinde çalışan bilim insanlarının öncülüğünde yürütülen araştırmada vejetaryen beslenen çocukların normalden daha hafif olabildiklerinin de bulunması, vejetaryen çocukların beslenme düzenleri planlanırken özel bir dikkat gösterilmesi gerektiğini gösteriyor.

Yeni bulgular, Kanada’da bitki tabanlı beslenmeye geçişin arttığı bir zamana da denk geliyor. Kanada’nın resmi Besin Rehberi’nde 2019 yılında yapılan güncellemeler, Kanadalıları et yerine fasulye ve tofu gibi bitki tabanlı proteinleri benimsemeye teşvik ediyor.

Çalışmanın baş yazarı ve Toronto St. Michael’s Hastanesinde çocuk doktoru olan Dr. Jonathon Maguire şöyle aktarıyor: “Son 20 yılda bitki tabanlı beslenme düzenlerinde bir artış olduğunu gördük. Bitki tabanlı alternatiflere erişimin arttığı değişen bir gıda ortamı mevcut. Fakat Kanada’da vejetaryen beslenme düzenlerini takip eden çocukların besin yönünden karşılaştıkları sonuçlara yönelik araştırmalar görmedik”

“Bu çalışma, vejetaryen beslenme düzenleri uygulayan Kanadalı çocukların, vejetaryen olmayan beslenme düzenleri bulunan çocuklara göre benzer büyüme ve biyokimyasal beslenme ölçütleri sergilediğini gösteriyor. Vejetaryen beslenme düzenleri, normalden düşük kilo olasılığının yükselmesiyle ilişkilendiriliyor. Bu durum, normalden düşük kilolu çocuklarda vejetaryen beslenme göz önünde bulundurulurken dikkatli şekilde planlama yapılması gerektiğinin altını çiziyor.”

Yazar: Jennifer Stranges/St. Michael’s Hastanesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.