Voyager’ın altın plağını siz de dinleyebilirsiniz

Uzaylılar da podcast’e bayılır

İkiz Voyager 1 ve Voyager 2 uzay araçları 1977’de fırlatıldıklarında, üzerlerinde Dünya’dan seslerin kaydedildiği iki de altın plak vardı. Uzay araçları Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün’ün yanından geçip yıldızlarararası uzayın kenarına giderken altın plaklar da yolda karşılaşabilecekleri dünyadışı varlıklara selam gönderecekti. Merhum gökbilimci Carl Sagan’ın deyimiyle, “kozmik okyanusa bırakılmış birer şişe” gibi. İnsanlığı temsil etmesi için seçilenler arasında yağmurun, bir anneyle çocuğunun, taş aletlerin, kalp atışının ve daha nice şeyin sesi var.

Altın pikaplı bir uzaylı olmasanız bile bu duygusal ve düşündürücü sesleri siz de dinleyebilirsiniz. Bu kayıtlar yıllardır kullanımı zor ses klipleri halinde internette bulunuyordu ama NASA bir kolaylık yapıp hepsini SoundCloud’a yükledi. Artık NASA’nın hantal ses çalarıyla boğuşmaktansa tüm klipleri bu bağlantıdan arka arkaya dinleyebilirsiniz. Kayıtlar arasında uzaylılara “Sabah-ı şerifleriniz hayrolsun” diyen Türkçe bir mesaj da var.