Yavru Köpekler, İnsanlarla İletişime Doğuştan Hazır

Fotoğraf: Jairo Alzate/Unsplash

“İnsanların en iyi arkadaşı” olarak bilinen köpekler, bu unvanlarını insanlar ile çok iyi etkileşim kurmalarından dolayı kazanmış olabilir. Arizona Üniversitesi’nde çalışan bilim insanlarının yeni çalışmasına göre, bu sosyal beceriler öğrenilmekten ziyade doğumdan kısa süre sonra oluşuyor olabilir.

Current Biology bülteninde yayımlanan çalışmaya göre, bazı köpeklerin işaret hareketlerini takip etmek gibi sosyal görevlerde diğer köpeklere göre daha iyi olması da genetik ile açıklanabilir.

AÜ Sosyal Bilimler ve Davranış Bilimleri Fakültesi İnsanbilim bölümünde doktora sonrası araştırma görevlisi olan baş yazar Emily Bray, “Bu tür sosyal becerilerin yetişkinlikte mevcut olduğuna yönelik kanıtlar vardı” diyor. “Fakat yavru köpeklerin, bir nevi insanlar gibi; biyolojik yönden bu tür sosyal şekillerde etkileşim kurmaya hazır olduklarını keşfettik.”

Bray son on yılını, merkezi Kaliforniya’da bulunan ve fiziksel engelli müşterilere hizmet veren bir hizmet köpeği organizyonu olan Canine Companions şirketiyle köpekler üzerinde araştırma yürüterek geçirmiş. Bray ve meslektaşları, köpeklerin nasıl düşündüğünü ve problemleri nasıl çözdüğünü daha iyi anlamayı umuyor. Bu sayede, kendilerinden güzel hizmet köpeği olabilecek hayvanlar belirlenebilir.

Alexis Blue/Arizona Üniversitesi. Ç: O.