Yeni Araştırmaya Göre Kızılderililer Japonya’dan Gelmemiş

Fotoğraf: Andrew James/Unsplash

Yapılan yeni bir araştırma, Kızılderililerin (veya Yerli Amerikalıların) Japonya’dan geldiğine yönelik yaygın kabul gören bir kurama meydan okuyor ve genetik bilgiler ile iskelet biyolojisinin “uyuşmadığını” gösteriyor.

İki gün önce PaleoAmerica bülteninde yayımlanan bulgular, Kızılderililerin Batı Yarımküre’ye gelişine yönelik bilgilerimizde büyük bir etki meydana getirecek gibi.

Günümüzde pek çok arkeolog, taş eserlerde görülen benzerliklere dayalı olarak Kızılderililerin veya Amerika’daki ‘İlk İnsanların’ yaklaşık 15.000 yıl önce Japonya’dan göç ettiğine inanıyor.

Pasifik Okyanusu’nun kuzey kıyıları boyunca yolculuk edip Bering Kara Köprüsü’nden geçerek, Kuzey Amerika’nın kuzeybatı kıyısına ulaştıkları düşünülüyor.

İlk İnsanlar buradan kıtanın iç kısımlarına ve daha güneye dağılarak, iki bin yıldan kısa bir sürede Güney Amerika’nın güney ucuna ulaşmış.

Bu kuram kısmen, ‘Jomon’ halkının (15.000 yıl önce Japonya’nın ilk zamanlarında bölgede yaşayan insanlar) yaptığı taş aletler ile antik İlk İnsanların ikamet ettiği bilinen en eski arkeolojik bölgelerin bazılarında bulunan taş aletler arasındaki benzerliklere dayanıyor.

Fakat PaleoAmerica bülteninde yayımlanan yeni çalışmada, durumun böyle olmadığı öne sürülüyor.

İnsan dişi çalışmalarında dünyanın en ünlü uzmanlarından biri ile Buz Devri’ne ait insan genetiği uzmanlarından oluşan bir araştırma takımının yürüttüğü çalışmada, birden fazla kıtadan alınan diş numunelerinin biyolojisi ile genetik kodlaması analiz ediliyor ve doğrudan Jomon halkına bakılıyor.

İnsan dişine yönelik çalışmalarda tanınmış bir uzman olan ve birden fazla bilim dalını kapsayan bir araştırma takımına öncülük eden baş yazar Profesör Richard Scott, “İnsan biyolojisinin, bu arkeolojik kuramla eşleşmediğini keşfettik” diyor.

“Antik Kızılderililerin Kuzeybatı Pasifik kıyısı üzerinden geldiğini reddetmiyoruz; sadece, Japonya’daki Jomon halkından geldikleri kuramını reddediyoruz.

“15.000 yıl önce Japonya’da yaşayan bu insanlar (Jomonlar), Kızılderililer için olasılık dışı bir köken. Ne iskelet biyolojisi ne de genetik bilimi, Japonya ve Amerika arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor. Kızılderililerin en muhtemel kaynağı, Sibirya gibi görünüyor.”

Kaynak: Taylor & Francis Grubu. Çeviren: Ozan Zaloğlu.