Yeni Çalışma, Yüksek Öğretimin Kuantum İşgücüne Hazırlanması İçin Atması Gereken Adımları Belirliyor

0
612
Bilimler arası bir öğrenci takımı, bütünleşik bir fotonik laboratuvarında kuantum araştırması yürütürken. Rochester Teknoloji Enstitüsü

Yayımlanan yeni çalışmada, kuantum teknolojisi mesleklerinde ortaya çıkan yeni bir dalganın iş gücünü hazırlamak üzere üniversite ve yüksek öğretim kurumlarının müfredatlarını ne şekillerde güncelleyebileceği özetleniyor. Çalışmayı yürüten üç araştırmacı, ABD çapında 20’nin üzerinde kuantum teknolojisi şirketinde çalışan yöneticilerle yaptığı görüşmelerin ardından hangi adımların atılması gerektiğini Physical Review Physics Education Research bültenindeki yeni bir makalede aktarıyor.

Boulder Colorado Üniversitesi ve Rochester Teknoloji Enstitüsü’nde (RIT) çalışan araştırmacılar, bu şirketlerdeki mevcut giriş seviyesi pozisyonlarının tiplerini ve bu mesleklere gidebilecek eğitim güzergâhlarını daha iyi anlamak için yola koyulmuş. Bu şirketlerin halen geleneksel STEM (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik) diplomasına sahip çalışanlar arasalar da; kuantum bilgi bilimi ve teknolojisinde temel kavramları kavramış adaylar istediklerini bulmuşlar.

RIT Gelecek Foton Girişimi ile STEM Eğitimi, Öğrenimi ile Evrimini İlerletme Merkezi’nin üyesi yardımcı profesör Ben Zwickl, şöyle aktarıyor: “Bu rollerin bir çoğunda, çok istenen ‘kuantum farkındalığı’ görüşü mevcut. Şirketler bize pek çok pozisyonun derin uzmanlık gerektirmediğini fakat öğrencilerin; temel kavramları, bazı donanım uygulamalarını, algoritmaların nasıl çalıştığını, bir kübitin ne olduğunu ve bunun gibi şeyleri öğreten bir veya iki dönemlik giriş derslerinin gerçekten faydasını göreceklerini söyledi. O zaman bir mezun, geleneksel STEM diplomasının tüm gücünü getirebilir ama aynı zamanda şirketin konuştuğu dili de konuşabilir.”

Luke Auburn/Rochester Teknoloji Enstitüsü. Ç: O.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here