Yeni Keşfedilen Malzeme Hem Plastik Hem de Metal Gibi

Canlandırma: Frank Wegloski

Chicago Üniversitesinde çalışan bilim insanları, plastik gibi üretilebilen fakat elektriği daha çok bir metal gibi üreten bir malzeme üretmenin yolunu keşfetmişler.

Geçtiğimiz hafta Nature bülteninde yayımlanan araştırma, moleküler parçaları karmakarışık ve düzensiz olduğu halde elektriği son derece iyi iletebilen bir malzeme tipinin nasıl yapılacağını gösteriyor.

Bu durum, iletkenliğe yönelik bildiğimiz bütün kuralların dışına çıkıyor. Bir bilim insanına göre bu malzeme, suda gittiği halde 120 km’ye ulaşan bir arabaya benziyor. Fakat bulgular son derece faydalı da olabilir; eğer devrimsel bir şey icat etmek istiyorsanız, bu süreç sıklıkla tamamen yeni bir malzemenin keşfedilmesiyle başlıyor.

Malzemenin yapısını gösteren betimleme. Nikel atomları yeşil, karbon atomları gri ve sülfür atomları da sarıyla gösterilmiş. Tasvir: Xie vd.

Chicago Üniversitesinde yardımcı kimya profesörü olan makale kıdemli yazarı John Anderson, “Bulgular prensipte elektriği ileten, kolay şekil verilen ve gündelik şartlarda çok dayanıklı olan yepyeni bir malzeme sınıfının tasarımına kapı aralıyor” diyor. Makalenin birinci yazarı ve Princeton Üniversitesinde doktora sonrası araştırma görevlisi olan Jiaze Xie şöyle aktarıyor: “Esasında son derece önemli olan teknolojik bir malzeme grubu için yeni olasılıklar doğuruyor.”

Yazar: Louise Lerner/Chicago Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.