Yeni Kuram, Evrenin Genişleme Bilmecesini Çözecek mi?

Fotoğraf: Greg Rakozy/Unsplash

Evren dev bir patlamayla; 13,8 milyar yıl önceki Büyük Patlama ile oluştu ve sonra genişlemeye başladı. Bu genişleme halen devam ediyor: Evren, şişen bir balon gibi hâlâ bütün yönlerde uzuyor.

Fizikçiler bunu kabul ediyor fakat yanlış olan bir şeyler var. Evrenin genişleme hızının farklı şekillerde ölçülmesi, farklı sonuçlar alınmasına yol açıyor.

Bu yüzden, ölçüm yöntemleriyle ilgili bir şeyler yanlış olabilir mi? Belki de evrende gerçekleşen ve fizikçilerin henüz keşfetmediği, bu yüzden de hesaba katmadıkları bir şey vardır?

Evrenbilimdeki En Heyecan Verici Kriz

Güney Danimarka Üniversitesi’nde evrenbilim profesörü olan Martin S. Sloth ve birkaç fizikçiye göre, ikinci durum geçerli olabilir.

Sloth ve GDÜ’de çalışan meslektaşı, doktora sonrası araştırma görevlisi Florian Niedermann, kaleme aldıkları yeni bilimsel makalede evrende yeni bir karanlık madde tipi olabileceğini öne sürüyorlar. Eğer evrenin genişlemesine yönelik yapılan çeşitli hesaplamalara bu maddeyi dahil ederseniz, sonuçlar birbirine daha fazla benziyor.

“Yeni bir karanlık enerji türü, birbiriyle çelişen hesaplama sorununu çözebilir” diyor Martin S. Sloth.

Birgitte Svennevig/Güney Danimarka Üniversitesi. Ç: O.