Yeni Sünger Yapı Metal Omurgaların Yerini Alacak!

Kanserin en tehlikeli aşaması tüm vücuda yayılmaya başladığı aşamadır. Meme ve prostat kanseri gibi bazı kanser tipleri kemiklere bulaşmaya meyillidir. Eğer bu nedenden dolayı omurgalardan birisi alınırsa, onun yerine metal kafes nakledilir ancak bu işlem gerçekten zor ve pahalıdır. Mayo Clinic’den bir grup araştırmacı ise metal kafesler yerine sünger yapılar üretti. Ekip ürünlerini Amerikan Kimya Topluluğu’na sundu.

Metal ürünlerin zorluğundan haberdar olan ekip onların yerini tutabilecek, daha yumuşak ama dağılmayan ve aynı zamanda esnek bir materyal üretmeyi denedi. Elbette ucuz da olması gerekiyordu. Ekibin aklına doku mühendisliğinde yaygınca kullanılan bir sentetik ürün geldi. Bu süngerimsi ürün gerçekten de istedikleri özellikleri taşıyordu.

Devamında gelen deneyler zincirinin ardından ürünün canlı dokuya zarar vermediği görüldü. Ancak bilim insanları diğer tip sünger ürünleri de bu materyali örnek alarak geliştirdi ve deneylerde test etti. Ekip kullandıkları teknikleri açıklamazken, en kısa zamanda sünger yapıları kadavralara nakletmeyi planlıyor. İnsanlar üzerindeki denemelere ise daha birkaç yıl var.