Zombi Bakterilerle Tanışın!

İsrailli bir grup kimyacı mikroskobik alemin yürüyen ölülerini keşfettiler. Ekip, gümüş tarafından öldürülen bakterilerin çevresindeki bakterileri öldürmeye devam ettiğini gözlemledi.

Gümüş yüz yıllardır antimikrobiyel madde olarak kullanılıyor. Bakteriler bu gümüş parçacıklarını hücrelerine alıyorlar, ancak parçacıklar onlar için zehir etkisi yaratıyor. Ayrıca antibiyotiklerde olduğu gibi bakteriler gümüşe karşı direnç kazanamıyor. Bu araştırmada bilim insanları Pseudomonas aeruginosa türü bir bakteriyi gümüş nitrata maruz bıraktı. Kudüs Hebrew Üniversitesi’nden David Anvir, arkadaşlarıyla birlikte ölmüş olan bakterilerin adeta bir sünger gibi çevrede kalan gümüşü emdiğini söylüyor. P. aeruginosa ve zombiler aldıkları gümüş fazla olunca onu dışarı salmaya başlıyorlar ve bu da etrafındaki bakterilerin de gümüşe maruz kalmasına sebep oluyor. Yani mikrobiyal bir katliama! Anvir, “bu beklentimizden de öte. Ayrıca da yeni. Daha önce antibakteriyel maddelerin bakterileri nasıl öldürdüğü hiç gözlenmemişti” diyor.

Bazı bilim insanları ise “zombi” isminin yanlış olduğu görüşünde. Durham Üniversitesi’nden Peter Chivers yaptığı bir açıklamada bakterilerin teknik olarak öldüğünü belirtiyor. Yani “ölü bakterilerin, canlanıp diğer bakterileri öldürmesi gibi bir durum yok. Öyleyse onlara zombi diyemeyiz.”