Antik Diş Denisova Hakkında Daha Fazla Bilgi Sunuyor

Geçtiğimiz günlerde bilim insanları Sibirya’da buldukları bir dişin DNA analizleri sonucu Denisova insanına ait olduğunu gördü. Bu türün Homo sapiens ve Homo neanderthal ile birlikte yaşadığı düşünülüyordu.

Önceki çalışmalarda Denisova türüne ait kemikler, bir diş bulunmuştu. Şimdi bulunan dişin analizleri sonucunda ise bu türün sanıldığından daha yakın zamanda yaşadığını gösteriyor, sonuçlar 60.000 yıl önceyi işaret ediyor. Bu da Homo sapiens‘in yükselemeye başladığı sıralarda yalnız olmadığını gösteriyor.

Ayrıca bulunan diş diğer homininlere nazaran daha büyük, bu da Denisova’nın büyük bir çeneye sahip olduğunu söylüyor. Ancak bu buluş henüz tüm sır perdesini aralayamadı. Önceki araştırmalarda sadece küçük kemikler bulundu ve henüz bilim insanları bu türün neye benzediğinden emin değil.

Fakat diş bazı ip uçlarına sahip. 110.000 yıllık olduğu tahmin ediliyor ve Sibirya’da bulunmuş olması türün orada yaşadığına veya göç ettiğine işaret ediyor. Bu da demek oluyor ki Denisova hayatta kalmak için imkanlara sahipti.

Ek olarak, DNA analizleri türün şimdiki Avrupalılardan çok daha fazla genetik çeşitliliğe sahip olduğunun altını çiziyor. Buna rağmen hala daha bu türün başka nerelerde yaşadığı ve hangi türlerle çiftleşmiş olabileceği bilinmiyor. Ancak son zamanlarda bulunan bu kalıntılar her geçen gün ümidimizi arttırıyor.