Bakteriler, Bebeklerdeki Korkuyla Bağlantılı

Fotoğraf: fancycrave1/Pixabay

Michigan Eyalet Üniversitesi’nde yapılan yeni bir çalışma, bir bebeğin bağırsak mikrobiyomunun, sağlıklı nörolojik gelişimi izlemeye ve desteklemeye yardımcı olabilecek ipuçları barındırabileceğini gösteriyor.

Bazı bebekler, algıladıkları bir tehlikeye neden diğerlerinden daha fazla tepki veriyor? Michigan Eyalet Üniversitesi ve Chapel Hill – North Carolina Üniversitesi’nde yapılan yeni bir araştırmaya göre cevabın bir bölümü şaşırtıcı bir yerde; bir bebeğin sindirim sisteminde bulunabilir.

İnsan sindirim sistemi, bağırsak mikrobiyomu şeklinde bilinen dev bir mikroorganizma topluluğuna ev sahipliği yapıyor. Araştırmacılar, güçlü korku tepkileri gösteren bebeklerin ve daha hafif tepki veren bebeklerin bağırsaklarında farklı mikrobiyomların bulunduğunu keşfetmiş.

Yaşamın ilk dönemlerindeki bu korku tepkileri (birisinin korkutucu bir duruma tepki verme şekli), zihin sağlığının gelecekteki durumuna işaret edebilir. Üstelik, sinirbilimsel sağlık ile bağırsaktaki mikrobiyomu birbirine bağlayan bulgular giderek artıyor.

Yeni bulgular, sağlıklı nörolojik gelişimin izlenip desteklenmesi bakımından bağırsak mikrobiyomunun gelecekte yeni bir araç sağlayabileceğini akla getiriyor.

Üç gün önce Nature Communications bülteninde yayımlanan yeni araştırmanın lideri olan ve MEÜ’de çalışan Rebecca Knickmeyer, “Bu erken gelişim dönemi, sağlıklı besiyn gelişiminin desteklenmesi bakımından muazzam bir fırsat sunuyor” diyor. “Mikrobiyom, bu doğrultuda kullanılabilecek yeni ve heyecan verici bir hedef konumunda.”

Matt Davenport/Michigan Eyalet Üniversitesi. Ç: O.