Bilim İnsanları Hidrojeni Metale Dönüştürmeyi Başardı

80 yıldır bilim adamları hidrojenin metale dönüşebileceği teorisini tartışmaktaydılar. Sonunda bu yıl, Sandia National Laboratories’de bulunan bir bilim insanı bunu kanıtladı.

Hidrojenin sabit bir izotopu olan döteryumu (ağır hidrojen olarak da adlandırılır) fotoğrafı görünen Z makinesinde atmosferik basıncın üç milyon katı bir basınca maruz bırakan bilim insanları, bu işlemin sonucunda 200 nanosaniye içerisinde sıvının yansıtıcı bir hâle dönüştüğünü, yani metalleştiğini gördüler.

Takımın baş teorik fizikçisi Mike Desjarlais deneyi şu sözlerle anlatıyor: “Verileri ilk incelediğimiz anda gerçekten çok heyecanlanmıştık. İlk birkaç deneyden sonra ise gerçekten görüp göremeyeceğimizi düşünmeye başlamıştık.”

Araştırmadan elde edilen sonuçlar, bilim insanlarının gezegenlerin evrimine dair sahip oldukları bilgiyi değiştirecek cinste. Gezegenler zaman içerisinde soğuduklarından ötürü sıcaklık bir gezegenin yaşını ölçmede kıstas olarak kullanılmıştır. Ancak hidrojenin metalizasyon süreci yüzey sıcaklığının yükselmesine neden olmakta. Bu da Satürn’ün neden yaşına göre daha sıcak olduğu gibi şeyleri açıklamakta.