Bu ‘Yağ Yakan’ Molekül, Öncekilerden Farklı

Anonim

Bilim insanları, geçenlerde BAM15 adı verilen ufak bir mitokondri ayırıcı belirlemişler. Bu molekül, besin alımını ve kas kütlesini etkilemeden ya da vücut sıcaklığını artırmadan, farelerin yağ kütlesini azaltmış.

Virginia Tech Üniversitesi’nde çalışan kimya profesörü Webster Santos şöyle söylüyor: “Obezlik, Birleşik Devletler’deki en büyük sağlık sorunu. Fakat insanların kilo vermesi ve kilolardan uzak kalması zor. Diyet yapmak çok zor olabiliyor. Bu yüzden farmakolojik bir yaklaşım ya da ilaç, bu konuda yardımcı olabilir ve toplumun tamamına fayda sağlayabilir.”

Aynı zamanda insülin direncini azaltan bu molekülün, oksidatif stres ile iltihaplanma üzerinde de faydalı etkileri var. 14 Mayıs’ta Nature Communications bülteninde yayınlanan bulgular; obezlik, diyabet ve özellikle alkol dışı karaciğer yağlanmasının (ADKY) gelecekte tedavi edilip önlenmesi bakımından umut vadediyor. ADKY, karaciğerde iltihap ve yağ birikimiyle kendini belli eden bir çeşit yağlı karaciğer hastalığı. Bu hastalığın, gelecek birkaç yıl içinde Birleşik Devletler’deki karaciğer nakillerinin başlıca sebebi haline gelmesi bekleniyor. Fakat farelerde yapılan bu çalışmanın insanlarda da aynı etkiyi gösterip göstermeyeceği bilinmiyor. Ayrıca molekülün insanlarda daha uzun süre etkin kalması ve bunun için belki de başka moleküllerin bulunması gerekiyor. Fakat molekül, daha önce bulunan benzer moleküllerin aksine olumsuz bir yan etki göstermiyor.

Virginia Tech Üniversitesi/ScienceDaily. Ç: O.