Bu Yeni Materyal Havadan Su Elde Ediyor!

Bir böcek, kaktüs ve ibrik otunu birleştirirsek ne elde ederiz? Havadan su elde etmenin yepyeni bir yolunu elbette!

Araştırmacılar Nature dergisinde yayınlanan bir makalede çölde yaşayan bir böcek ile kaktüsün suyu toplayabilme yeteneklerini harmanlayarak havadaki suyu toplayan bir materyali nasıl yarattıklarını açıklıyor. Üstelik suyun elde edilmesinin  zor olduğu çok sıcak havalarda bile bu mümkün olacak.

Böceğin bu materyale katkısı arkasında var olan çıkıntının tasarıma ilham vermesi ile oldu. Bu çıkıntılar suyun yoğunlaşmasını hızlandırmakla kalmıyor, daha büyük su damlacıklarının oluşmasını sağlayarak onların toplanmasını kolaylaştırıyor.

Peki çıkıntılı yüzeyde yoğunlaşan su damlaları nereye gidiyor? İşte burada kaktüs devreye giriyor. Araştırmacılar kaktüsün asimetrik iğnelerini taklit ederek bir çeşit huni yapısı oluşturarak daha büyük damlalar elde ediyor ve yer çekimine karşı dahi olsa her bir damlayı yüzeyden toplamayı başarıyor.

İlham alınan diğer biyolojik yapı ise küçük avlarını soğansı yapıdaki bir açıklıkta tuzağa düşüren etçil ibrik otu. Araştırmacılar ibrik otunun kaygan yapısını taklit ederek suyun çok daha hızlı bir şekilde kanalize olmasını sağladı. Bu teknik çok kurak bölgelerde bile suyun havadan elde edilmesini sağlıyor. Bu teknik endüstri için de çok kullanışlı örneğin tuz oranını azaltan bitkiler, nem gidericiler ve havadaki nemi hızlıca alacak makineler için.

Bunların bazılarının kullanılabilir olması için araştırmacılar, biyolojiden ilham alınarak tasarlanmış ürünlerin fabrika üretim aşamasına nasıl geçeceğini bulmak zorunda. Bu da biraz zaman alabilir.