Dünya’nın En Temiz Hava Bölgesi Burası Olabilir

Aerosol süzgeç örnekleyiciler iş başında. Kathryn Moore

Hava kalitesinin kötü olmasına yönelik bir sürü bilimsel rapor gördük fakat yapılan yeni bir çalışma, bunun tam tersi bir yaklaşım benimsiyor: Okyanustan toplanan örnekler ve bazı örneklemeler kullanılarak, Dünya’nın atmosferindeki en temiz hava bölgesi olabilecek bir yer tespit edilmiş.

Bu bölge, Tazmanya ile Güney Kutbu arasındaki Güney Okyanusu‘nda; 54 ile 62 enlem dereceleri arasında bulunuyor. Araştırmacılar, okyanus yüzeyinin üstünde duran ve düşük seviye bulutları besleyen sınır tabakasının, dünyanın diğer kısımlarından gelen aerosellerden yoksun göründüğünü söylüyorlar. Yani bu demek oluyor ki; insan faaliyetlerinden kaynaklı kirleticiler de yok.

Bu sonuçlar, havayla taşınan bakteri ölçümlerine dayanıyor. Bakteri çeşitliliği, Güney Kutbu’na doğru güneye gidildikçe azalıyor. Okyanusun bu kısmındaki bakteri bileşimine, deniz serpinti mikroorganizmaları ile beraber başka çok az şey hakim.

David Nield/ScienceAlert. Ç: O.Z.

1. Gerçekten de ziyaret edilmesi gereken yerlerden, o kadar alışmışız ki havanın ne kadar kötü olduğunun farkında bile değiliz. Gökyüzündeki yıldızlardan bile yoksun kaldık…