Enceladus’taki Soğuk Volkanlar, Dünya Dışı Yaşam Hakkında Önemli Bilgiler Sağlayabilir

Satürn’ün uydusu Enceladus’ta bulunan gayzerler, Güneş Sistemi’ndeki en ilgi çekici şeylerden biri. 200 km yüksekliğe kadar püskürtülen bu soğuk dumanlar, buzul uydunun içindeki büyük okyanus ve bu okyanusun içeriğiyle ilgili çok önemli bilgiler verebilir.

Çarşamba günü Cassini isimli uzay aracı Enceladus’un buzlu spreyinin içinden en derin geçişini yaptı.

Bilim adamları toz bulutlarının alt taraflarından elde edilecek görece daha büyük ve karmaşık parçaların, iç okyanusta bir yaşam olup olmadığını daha iyi bir şekilde anlamamızı sağlayacağını düşünmekte. Cassini, aynı zamanda okyanusa yaşamın devamı için enerji sağlayan aktif bir okyanus tabanının olup olmadığının bir göstergesi olan hidrojenin varlığıyla ilgili de araştırma yapacak.

Uzay aracı yakın geçişinden topladığı fotoğrafları Dünya’ya göndermiş durumda. Görüntüler hâlâ işlenmemiş durumda ancak oldukça güzel göründüklerini ve bu uyduyu anlamakta bilim adamlarına oldukça yardımcı olacaklarını söylemek gerekli.

“Cassini’nin Enceladus’ta gerçekleştirdiği yakın uçuşa ait nefes kesen fotoğraflar, uydunun şartlarına göz atmamızı sağlayacak olsa da en ilgi çekici şeyler henüz elimize ulaşmadı” diye görev hakkında bilgi verdi, NASA’nın Pasadena, Kaliforniya’daki proje bilim adamlarından Linda Spilker.

Peki acaba Cassini ne buldu? Maalesef bunu öğrenebilmek için ekibin, uzay aracının gaz ve toz toplayan aletlerinden gelecek bilgileri analiz etmesini beklemek zorundayız. Araştırmacılar bulgularını halka açıklamadan önce emsal değerlendirme yapılan bir dergide yayınlamayı planlıyorlar.