Gelecekte Giysiler Algden mi Yapılacak?

Bu minik tişört, Rochester Üniversitesi'nde biyoloji profesörü olan Anne S. Meyer'in laboratuvarında 3B yazıcılar ile yeni bir biyomürekkep teknolojisinin kullanılmasıyla oluşturulan canlı fotosentetik malzemeleri gösteriyor. Fotoğraf: Rochester Üniversitesi

Biyolojik hücrelerin cansız bir matrisin içerisinde barındırılmasıyla oluşturulan canlı malzemeler, araştırmacıların genelde en sağlam malzemelerin doğayı taklit edenler olduğunu keşfetmesiyle birlikte son yıllarda popülerlik kazandı.

Rochester Üniversitesi ve Hollanda’daki Delft Teknoloji Üniversitesi’nde çalışan uluslararası bir araştırma takımı ise 3 boyutlu yazıcılar ve yeni bir biyolojik yazdırma yöntemi kullanarak, algleri yaşayan ve fotosentetik malzemelere dönüştürmüşler. Hem dirençli, hem de sağlam olan bu malzeme; enerji, tıp ve moda sektöründe de çeşitli kullanım alanlarına sahip. Araştırma Advanced Functional Materials bülteninde yayımlandı.

Çalışmanın birinci yazarı ve Delft Üniversitesi’nde doktora sonrası araştırma görevlisi olan Srikkanth Balasubramanian şöyle aktarıyor: “Üç boyutlu yazdırma, canlı ve işlevsel malzemelerin üretilmesinde güçlü bir teknoloji. Bu malzemeler, geniş yelpazedeki çevresel ve insan tabanlı uygulamalarda büyük bir potansiyel taşıyor. Bizler de bu çalışmayla, fiziksel olarak gündelik yaşam uygulamalarında kullanılabilecek kadar sağlam, fotosentetik bir mühendislik malzemesinin ilk örneğini sağlıyoruz.”

Lindsey Valich/Rochester Üniversitesi. Ç: O.