Hormon Baskılayan Aşılar Hayvanları Tek Hamlede Kısırlaştırıyor

Bilim insanları hayvan popülasyonlarının hızlı artışını önlemek için birçok yol deniyor ancak bunların çoğu henüz laboratuvar aşamasında veya çok pahalı. Şimdi ise California Teknoloji Enstitüsü’nden bir grup araştırmacı, hayvanları tek enjeksiyon ile kısırlaştırabilecek bir yol keşfettiler. Keşifleri Current Biology dergisinde yayınlandı.

Her memeli yumurta ve sperm hücrelerini geliştirmek için GnRH isimli bir hormon salgılar. Bu araştırmada ekip hormon salgılandıktan sonra onu yok edecek bir yöntem geliştirdiler. Fareler üzerinde bunu denediklerinde, iki ay içerisinde farenin vücudunun bu hormona karşı tepki göstermeye başladığını ve onu yabancı madde olarak görüp yok ettiğini gözlemlediler.

Bu yöntemin diğer türlerde de işe yaradığı görülürse, ev hayvanları için kullanıma sunulabilecek. Ancak asıl önemli olan bu yöntemin tarlalara zarar veren memelilerde kullanılacak olması.

Science News’e göre bu tarz bir yöntem, gelecek yıllarda insanlar için doğum kontrol yöntemleri arasına girebilir. Ekip yeni yöntemler üzerinde de çalışıyor, çünkü konu hormonlar olduğunda herkesin içinde bir şüphe oluşuyor. Her ne olursa olsun, bu yöntem veya başka bir yöntem başarılı olduğunda, kutsal kaseye bir adım daha yaklaşmış olacağız.