Işınlamanın Bir Yöntemi

Işınlanma gelecekte hepimizi kalabalık içerisinde bir toplu taşıma aracını beklemekten kurtaracak. Purdue Üniversitesi’nden Tongcang Li  ve Tsinghua Üniversitesi’nden Zhang-qi Yin yayınladıkları bir makalede canlı varlıkların hafızalarını nasıl ışınlayabileceklerini anlatıyorlar. İlk deneme için mikoplazma (bir grup bakteri) kullanmanın kolay olacağını iddia ediyorlar çünkü kendisi küçük, bolca bulunuyor ve çok yüksek sıcaklıklarda da varlığını devam ettirebiliyor.

Ekip makalelerinde bakteriyi elektromekanik titreşimler oluşturan bir zara bağlanarak kuantum süperpozisyonuna getirmek için soğutulabileceğini yazıyor.  Önceki araştırmalar elektromekanik zarın soğutularak kuantum süperpozisyonuna sokulabileceğini göstermişti, bilim insanlarına göre zar üzerindeki bakteri de sokulabilir. Ardından, kullanılacak bir süper iletkenin bakteriyi ışınlayabilecek. Araştırma ekibi, bu tarz deneleri gerçekleştirmek için ışığa duyarlı bakterilerin kullanılmasının, fizikçilere biyokimyasal tepkimlelerin kuantum dalgaları üzerine etkisini anlamada büyük yarar sağlayacağını belirtiyor.

Ekibin yazdığı her şey teorik, henüz deneme yapılmadı. Heyecanlanmaya gerek yok. Deney yapıldığında da heyecanlanmaya gerek yok. Çünkü sıranın bizlere gelmesi çok uzun zaman alacakmış gibi görünüyor.