Japonya, Ryugu’nun Asteroit Tozuna Ait İlk Görüntüyü Dünyaya Gösterdi

Toplama kabının dışarısında duran siyah asteroit örneği. JAXA

Japonya’ya ait bir uzay aracı tarafından kapsül içerisinde Dünya’ya getirilen siyah renkli kum tozlarının uzaktaki Ryugu asteroidine ait olduğu, dün kapsülü açan bilim insanlarınca onaylandı.

Keşif, Hayabusa-2 araştırma aracının kapsülü bırakmasından bir hafta sonra yapılmış. Avustralya’daki bir çöle düşmeden önce atmosfere girerek havada bir ışın çizgisi çizen kapsül, daha sonra Japonya’ya götürülmüş.

Japon uzay ajansı JAXA, metal kutunun içerisindeki bu ufak külrengi madde birikintisinin fotoğrafını yayımladı. Görüntü, mürettebatsız araştırma aracının yürüttüğü altı yıllık eşi görülmemiş bir görevin sonuçlarını ilk defa gösteriyor.

JAXA

Ajans yetkililerinin söylediğine göre tozlar, kapsülün dış kabuğunda bulunmuş. Ancak araştırmacılar, iç kısımdaki kabı açtıklarında daha fazla numune bulmayı beklemişler.

“JAXA, Ryugu asteroidinden alınan numunelerin numune kabının içerisinde olduğunu onaylıyor” diyor ajans.

“Ryugu asteroidinden alındığına inanılan siyah, kum benzeri parçacıkları doğrulayabiliyoruz.”

Hayabusa-2, numuneleri toplamak için Dünya’dan kalkış yaptıktan sonra yaklaşık 300 milyon kilometre yolculuk etmiş. Bilim insanları bu görevin, yaşamın kökeni ve evrenin oluşumuna ışık tutmaya yardımcı olabilmesini umuyor.

Araştırma aracı, asteroide doğru bir “çarpma aygıtı” ateşleyerek hareketlendirdiği yüzeyin altından hem toz, hem de saf maddeler toplamış.

“Numune kabının içerisindeki numune yakalayıcıyı açarak, çalışmamıza devam edeceğiz. Numune çıkarılıp, üzerinde analiz yapılacak” diyor JAXA.

Fransa Haber Ajansı. Ç: O.