Kaliforniya’nın Hiper Halka Deneme Pistinin İnşası Yakında Başlayacak

Elon Musk’ın 2013 yılında önerdiği, insanları gidecekleri yere son derece yüksek hızlarda ulaştırabilecek Hiper Halka projesi hakkında hem iyi hem de kötü haberler var.

İyi haber şu: Dezeen’in haberine göre Hiper Halka’nın deneme pistinin inşası Kaliforniya’da haftalar içinde başlayacak. Türünün ilk örneği olan 8 kilometrelik bu pistte yatırımcılar, teorik olarak, insanları 1223 km/saat hızında taşıyabilecek kapsülleri test etme imkanı bulacaklar.

Kötü haber ise şu şekilde: Proje çok fazla paraya mâl olacak. Projenin başlangıcında düzenlenen raporlar, maliyetin 100 milyon ABD doları olacağı yönündeydi ancak inşaat süreci yaklaştıkça ortaya çıkan tablo projenin 150 milyon ABD dolarına mâl olacağı şeklinde revize edildi. Birçok teknolojik araç gibi, bu prototipin de üretim versiyonu çıktığında maliyetinin düşeceğine kesin gözüyle bakılıyor.

Üzücü haber ise şu: Hiper Halka ABD’de test edilip üretilse bile ABD bu teknolojiyi kullanacak ülke olmayacak. Hiper Halka faaliyet birimi başkanı Bibop Gabriele Gresta’nın Dezeen’e yaptığı açıklamaya göre “Bu projenin gerçekleşeceği uygun siyasî ortama sahip, kısıtlayıcı yönetmeliklerin az ve nüfus yoğunluğunun daha fazla olduğu ülkeler bulunmakta”.

Ancak uygun ortamın olup olmadığını görmeden önce Hiper Halka kapsüllerinin çalıştığını görmemiz lazım. Kaliforniya’da inşa edilecek olan deneme pisti, sürdürülebilir planlı toplum projesi dahilinde yer alacak ancak türünün tek örneği de değil.

Hiper Halka projesinin ilk yarışması Teksas’ta ocak ayında yapılacak. Yarışmanın güncellenmiş kuralları bu hafta yayınlandı. İlk aşamayı geçen yarışmacılar, final aşamasında projelerinin gerçek prototiplerini yapacaklar. Final aşaması ise prototip yapmaya gücü yetmeyen takımların yarışacağı mini kapsül sınıfı dışında iki kazanana sahip olacak: Tekerlekli ve tekerleksiz proje. Kazananlar ise öncelikli olarak deneme pistini kazasız olarak bitirmede hangi projenin daha hızlı olduğuna ve sonrasında “Son tasarım ve yapım”, “Güvenlik ve dayanıklılık”, “Yürütme esnasındaki performans” ve “Kullanım esnasındaki performans” olmak üzere dört kategoriye göre belirlenecek.

Ortaya çıkacak sonuçları şimdiden merak etmekteyiz.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir