Kalp Rahatsızlıklarını Bağırsak Mikroplarıyla Tedavi Etmek

Cleveland Clinic araştırmacıları geçtiğimiz günlerde kalp rahatsızlıklarını bağırsaklardan elde edilecek mikro organizmalar ile tedavi edebilecekleri fikrini ortaya attı.

TMAO kimyasalı, bağırsak mikropları ve kalp hastalıkları arasındaki ilişki dört yıl önce, aynı araştırma ekibi tarafından fark edildi. Araştırmanın başındaki isim olan Dr. Stanley Hazen sahip olduğumuz birçok kronik hastalığın bağırsak mikrobiyomu ile alakalı olduğunu söylüyor ve diyetimizdeki değişikliklerin, düzensiz ve kalitesiz beslenmenin mikrobiyomo zarar verdiğini dolayısıyla da kronik hastalıklara yol açtığını belirtiyor.

TMAO kimyasalının insan vücudunda fazla olması kalp krizi ile ilişkilendiriliyor. Ayrıca bu kimyasal bağırsaklarımızdaki mikropların kolin kimyasalını kullanması sonucu, mikroplar tarafından üretiliyor. Bu kimyasalın dana etinde, yumurta sarısında ve yüksek yağlı gıdalarda bulunduğu biliniyor.

Ekip başka bir kimyasalla TMAO üretimini azaltmayı ve böylece kalp krizi riskini de en aza indirmeyi planlıyor. Burada bize düşen görev ise diyetimize dikkat etmek, daha düzenli beslenmek.