Serotonin Ekşiyi Tanıyor!

Limon ya da lahana turşusunu hatırladığınızda ağzınız sulanıyor mu? Bunun sebebi ruh durumunu da ayarlayan serotonin isimli bir kimyasal. Journal of Neuroscience dergisinde yayınlanan habere göre bu kimyasal aynı zamanda ekşi yemeklerin tadını almamızı da sağlıyor.

Bir yemek yediğinizde, dilinizdeki moleküller enzimleri yayar ve bu enzimler lokmanızı parçalar. Ardından yine dilinizde bulunan tat alma molekülleri beyninize bazı sinyaller yollar. Önceki çalışmalar ekşi gıdalar tüketildiğinde serotonin kimyasalının salgılandığını öne sürüyordu. Serotoninin ruh hali için neler yaptığı hakkında çok şey duyduk ancak vücudun diğer birçok kısmı ile ilgili de görevleri olduğunu pek duymuyorduk.

Bir iddiaya göre serotonin, ekşi gıdalar tüketildiğinde beyine sinyaller yolluyor ve böylece gıdanın ekşi olduğunu anlıyoruz. Bunu test etmek isteyen ekip sinir hücrelerindeki serotonin reseptörlerine bağlanabilen bir tür protein kullandı. Ardından yapılan taramada dilin ekşi tadı alan bölgelerindeki sinir hücrelerinde bu proteinin izine rastlandı. Bunun sonucu olarak, ekip ilk kez serotonin reseptörlerinin ekşi tadı algılamayı sağladığını göstermiş oldu.

Şimdi ise ekip depresyon ile bazı besinler arasında bağlantı kurmayı amaçlıyor. Çünkü depresyonun serotonin kimyasalı ile yakından alakalı olduğu biliniyor.