Karbonhidrat yemek İnsanların Beyinlerinin Büyümesini Sağladı

İnsanlar önemli açılardan diğer primatlardan faklılar. Özellikle diğer primatlardan çok daha büyük beyinimiz var ve yediğimiz kalorinin çeyreğini beyinleri tüketiyor.  Ancak çok enerji tüketen büyük beyinlerimizin nasıl bir diyet sonucunda oluştuğunu anlamamız hiç de kolay olmadı. Bu alanda yapılan çalışmaları birleştiren uluslararası bir ekip bir teori ortaya koydu: İlkel insanlar diyetlerine nişastalı yemekler ekleyerek daha büyük beyinler geliştirmek için gerekli enerjileri sağladılar. Çalışma  Quarterly Review of Biology’da yayınlandı.

İnsan salyasında bulunan amilaz enzimi nişastanın parçalanmasını sağlıyor. Daha az karbonhidrat içeren bitkilerle beslenen diğer primatlara nazaran bizde amilaz enzimini üreten daha fazla gen bulunuyor. Araştırmayı yürüten ekip bu farklılaşmanın yaklaşık 800.000 yıl önce başladığını belirtiyor ve büyük beyinlerimizin evrimleşmesine olan katkısının yüksek olduğunu söylüyor. Ayrıca, yemeklerimizi pişirmeye başladığımızda nişastalı sebzelerin sindirimi de kolaylaşmış.