Kayıtlardaki En Yakın Asteroit, Pazar Günü Fark Edilmeden Geçip Gitmiş

Küçük Gezegen Merkezi/Uluslararası Gökbilim Birliği

Araba boyutundaki bir asteroit, Pazar günü Dünya’nın 2.950 kilometre yakınından geçmiş.

Bu mesafe, epey yakın bir sıyırma anlamına geliyor; hatta, asteroit takipçilerine ve İtalya’daki Sormano Gökbilim Gözlemevi’nin derlediği bir kataloğa göre şimdiye kadar kaydedilmiş en yakın mesafe.

Bu uzay kayası eğer gezegenimize çarpmış olsaydı, çok büyük ihtimalle boyutu sebebiyle; yerdeki insanlar için herhangi bir tehlike oluşturmazdı. Fakat bu kıl payı kurtuluş, yine de endişe verici; çünkü yanımızdan geçene kadar, gökbilimcilerin böyle bir asteroitin varlığından bile haberi yokmuş.

NASA’nın Dünya Yakınındaki Cisim Çalışmaları Merkezi müdürü Paul Chodas, şöyle söylüyor: “Güneş’ten doğru gelen bu asteroit, tespit edilmeden yaklaşmış”

“Geldiğini görmedik.”

Kaliforniya’daki Palomar Gözlemevi, bu uzay kayasını ilk defa, cisim Dünya yakınından geçtikten yaklaşık altı saat sonra tespit etmiş.

Chodas, olayın rekor nitelikli tabiatını onaylıyor: “Dün meydana gelen bu geçiş; esasında gezegenimize çarpan az sayıdaki asteroidi saymazsak, kayıtlardaki en yakın mesafeli geçiş olmuştu.”

NASA, Dünya’nın yakınında yer alan bu gibi cisimlerin sadece bir bölümünü biliyor. Cisimlerin çoğu, herhangi bir teleskobun görüş mesafesinden geçmiyor. Geçtiğimiz yıllarda tehlike ihtimali taşıyan birkaç asteroit gizlice geçip gitmiş.

Eğer yanlış bir cisim gözetleme sistemlerimizden kaçarsa, on binlerce insanın ölümüne sebep olabilir.

Dave Mosher & Morgan McFall-Johnsen/Business Insider. Ç: O.