Klasik Marşmelov Testi’nde Yeni Değişiklik: Çocuklar Diğerlerini Etkilemek İçin Bekliyor

0
1150
Anonim

Eğer insanlardan meşhur bir psikoloji çalışması söylemelerini isteseydiniz, “marşmelov testi” muhtemelen listenin ilk başlarında yer alırdı. Bu deneyde, küçük çocuklara küçük bir ödülü (bir marşmelov) hemen alabilecekleri ya da bekleyerek daha büyük bir ödül (iki marşmelov) kazanabilecekleri söyleniyor. Araştırmacılar bekleme kabiliyetinin, hayatta bir dizi olumlu sonuçla ilişkili olduğunu göstermişler; bunlar arasında, on yıldan uzun süre sonra üniversitesi sınavlarında daha yüksek puanların alınması da var.

Psychological Science bülteninde yayımlanan yeni bir çalışma, bu önceki araştırmayı genişletiyor ve küçük çocukların başka bir sebeple de yaklaşık iki kat daha uzun süre bekleyebileceğini gösteriyor. Bu sebep ise öğretmenlerinin, ne kadar uzun beklediklerini öğrenecek olmaları.

Çalışmanın baş yazarı olan ve San Diego California Üniversitesi’nde çalışan profesör Gail Heyman, “Klasik marşmelov testi, araştırmacıların öz kontrol gelişimine yönelik düşünme biçimlerini değiştirdi ki bu önemli bir beceri. Bizim yaptığımız yeni araştırma, görevin öz kontrol ölçümüne ilaveten, bir diğer önemli beceriyi de ölçüyor olabileceğini öne sürüyor: Diğer insanların neye değer verdiğinin farkında olmayı. Daha uzun süre bekleyen çocuklar, etraflarındaki insanların değer verdiği şeyi daha fazla umursuyor olabilir veya değer verilen şeyi çözmede daha iyi olabilirler.”

Psikoloji Bilimi Birliği. Ç: O.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here