Köpekler Amerika Kıtasına Nasıl Ulaştı?

Fotoğraf: Rebekah Howell/Unsplash

Köpeklerin tarihi, antik zamanlardan beri onları evcilleştiren insanların tarihiyle iç içe geçmiş durumda.

Peki bu tarih Amerika kıtasında ne kadar eskiye dayanıyor ve köpekler, dünyanın bu kısmına girerken hangi güzergâhı kullanmışlar?

Buffalo Üniversitesi’nin önderliğinde yürütülen yeni bir çalışmada, bu sorulara cevap aranıyor. Araştırma, Güneydoğu Alaska’da bulunan bir kemik parçasının, yaklaşık 10.150 yıl önce bölgede yaşayan bir köpeğe ait olduğunu aktarıyor. Bilim insanları, bir kalça kemiği parçası olan bu kalıntıların, Amerika kıtasındaki evcil bir köpeğe ait olduğu onaylanan en eski kalıntıları temsil ettiğini söylüyor.

Kemik parçasındaki DNA, dünyanın bu bölgesindeki köpeklerin ilk zamanları hakkında ipuçları barındırıyor.

Köpeğin mitokontriyal genomunu analiz eden araştırmacılar bu hayvanın, evrimsel tarihi 16.700 yıl öncesi kadar erken bir zamanda Sibirya köpeklerinin tarihinden ayrılan bir köpek soyuna ait olduğuna karar vermişler. Ayrılmanın meydana geldiği bu tarih, insanların Güneydoğu Alaska’nın da içerisinde bulunduğu kıyısal bir güzergâh boyunca Kuzey Amerika’ya göç etmiş olabileceği bir döneme denk geliyor.

Charlotte Hsu/Buffalo Üniversitesi. Ç: O.