Mutfak Tezgahlarını Sildiğiniz Zaman Rahatsız Edici Bir Şey Oluyor

Antibakteriyel mendiller işe yaramıyor.

Mutfağı toparlamak için sadece beş dakikanız varsa, yapılacak en iyi şeyin tezgahın üstünü silmek olduğunu düşünebilirsiniz.

Ancak görünüşe göre mutfakta daha fazla dikkat etmeniz gereken başka yerler var.

Araştırmacılar geçenlerde bir deney yürüterek, mutfak yüzeylerini antibakteriyel mendillerle temizledikten sonra mikropların ne kadar hızlı çoğaldığını görmek istediler.

Sonuçların gösterdiğine göre mikroplar, mutfak tezgahlarında neredeyse hemen yeniden çoğalmaya başlıyorlardı ve 12 saat sonra pek çok farklı mantar türü yetişiyordu.

Ancak evdeki veya mutfaktaki yüzeylerin, endişelenmeniz gereken yerler olmayabileceği ortaya çıktı.

Evimizde yaşayan mikropların çoğu zararsızdır ve zararlı olanlar da yüzeylerde bulunmayabilir.

NSF International test kuruluşunun 2011 yılında yaptığı bir çalışmada, 22 aileden, evlerde her gün kullanılan 30 nesneyi bez ile silmesi istendi ve en fazla koliform bakterisinin hangi nesnelerde gizlendiğine bakıldı. (Koliform bakteriler, gıda zehirlenmesine sebep olan E. coli‘yi de içinde barındıran bir bakteri familyası.)

İlk sırada mutfak lavabosu süngerleri ve mendilleri vardı ve bunların yüzde 75’i koliform bakterisiyle kirlenmişti. En kirli diğer nesneler arasında ise şunlar var:

• Mutfak lavabolarının yüzde 45’i
  • Tezgah üstlerinin yüzde 32’si
  • Kesme tahtalarının yüzde 18’i
  • Diş fırçası kaplarının yüzde 27’si
  • Banyodaki tutacakların yüzde 9’u

Mutfak süngerlerinizi mikrodalga fırına koyarak veya kaynatarak temizleyebileceğinize dair yaygın bir inanış bulunuyor.

Ancak, Nature bülteninde yayınlanan bir çalışmada, mikrodalga fırına konarak veya kaynatılarak düzenli olarak “temizlenen” süngerlerde daha fazla zararlı mikrobun yer aldığı bulunmuştu.

Bu şekilde temizleme yapmak mikropları yok ediyor ancak hepsini değil.

Çalışmanın yazarları, süngerleri temizlemenin aslında tehlikeli ve dirençli bakterilerin sayısını artırdığını ve sonra bunların daha hızlı çoğaldığını söylemişti.

Bu yüzden mikropları temizlemek yerine, aslında en kötü mikropların gelişmesine yardımcı oluyorsunuz.

Aslında, ortalama bir mutfak süngerinde bir santimetre küp başına 5×10 üzeri 10 adetten fazla bakteri bulunuyor. Bu sayı, genelde sadece dışkı örneklerinde görülüyor.

Bu yüzden güvende kalmak için, süngerlerinizi iki haftada bir çöpe atmak iyi bir fikir.

Business Insider