Bu Protein, Kalbinizi Gerçekten Egzersiz Yapmadan Sağlıklı Hale Getiriyor

Egzersizin kalbi sağlıklı bir şekilde büyüttüğü, kanının daha verimli pompalanmasına ve kalp yetmezliği potansiyelinin azaltılmasına yardımcı olduğu bir sır değildir. Egzersizin bu şekilde yönetme şeklini taklit etmek için bir yol bulmak, belirli kalp rahatsızlıklarının tedavisinde son derece faydalı bir yol olabilir. Bu hafta yapılan bir çalışma, Kardiyotrofin-1 adı verilen bir proteinin aslında bunu nasıl yapabileceğini gösteriyor.

Araştırmanın yazarı ve Ottawa Hastanesi’nden bir bilim adamı ve profesör Lynn Megeney, “Başka hiçbir şeyle birlikte olmayan kardiyotrofin, kalbin bu yararlı büyümesini uyaracaktır.” diyor.  Kalp kas hücresi yapacak ve bunun sonucunda kalp egzersiz yapmış gibi görünecek ve davranacaktır. Yalnızca proteinle birlikte, egzersiz programı yapmakla alakalı olan faydalı değişiklikleri kazanacaktır.

Bu durum ciddi sağ kalp yetmezliğinden muzdarip insanlar için kullanışlı olabilir. Megeney, konvansiyonel süreçlerin sağ kalp yetmezliği olan insanlara çok fazla yardım sunmadığını ve bu hastalar için tek çözümün kalp nakli olduğunu söylüyor.

Kardiyotrofinin olumlu etkilerine olan ilgi, araştırmacıların hücrelerde bulunan, kalp kasının faydalı bir şekilde çoğalmasına neden olabilecek birkaç protein tespit ettiklerinde birkaç yıl geriye gitti. Araştırmacılar, kardiyotrofinin kalbe egzersiz yapılmış etkilerine neden olduğu düşüncesindeydi, belki de sağ kalp yetmezliği olanlara faydalı olmak için iyi bir yol olabilir diye düşünüyorlardı. Megeney ve arkadaşları, hücre dokusu kültürlerinde kardiyotrofin olumlu etkilerine tanık olduktan sonra, farelerde proteini test etmeye başladılar. Bu modellerde, kardiyotrofin, durumdaki farelerde sağ kalp yetmezliğinin ilerlemesini sınırlamada çok etkilidir.

Kardiyotrofin, başka koşullar altında hücreyi gerçekten öldürecek, programlanmış hücre ölümü veya apoptoz denilen şeyleri uyandıran bir dizi proteini aktive ederek çalışır, diyor Megeney. Ancak, bu durumda zamanlama anahtardır. Kardiyotrofin, bazı proteinleri ve hücre yollarını açar. Eğer çok uzun süre kalırsa, programlanmış hücre ölümü gibi büyük problemlere neden olurlardı. Ancak kardiyotrofin, diğer hücresel yolları (neredeyse domino etkisi gibi) harekete geçirmek için yeterince uzun süre kalmalarını sağlar. Bu yollar kalbe fayda sağlayan yollardır. Neyse ki, kardiyotrofin, sorun yaratmaya başlamadan önce zararlı yolları kapatan başka bir yolu aktive eder.

Megeney ve ekibi, kardiyotrofine benzer şekilde çalışan diğer faktörleri veya ilaçları araştırırken, önümüzdeki üç yıl içinde sağ kalp yetmezliği hastalarında klinik bir araştırma yapmayı planlıyor. “Elimizden geldiğince çabuk ilerlemeye çalışıyoruz.” diyor Megeney.