Snapchat’te Artırılmış Gerçeklik Reklamcılığı

Geçtiğimiz hafta yayımlanan bir patente göre, hız kesmeden değişen sosyal ağ Snapchat, snaplerinizi reklamlara dönüştüren reklam eklentili bir sistem geliştirmiş gibi görünüyor.

Bu teknoloji snaplerini çektiğiniz nesneleri tanıyarak o anda yaptığınız işe göre reklamlar ile karşınıza çıkıyor. Örneğin kahvenizin fotoğrafını çekerken uygulamanın filtreleri kahve markalarını veya yaşam tarzınızla ilgili reklamları karşınıza çıkaracak biçimde şekilleniyor. Restoran menüleri ve kent imgeleri, çektiğiniz Empire State Binası fotoğrafındaki büyük maymun gibi, patentin ana hatlarında yer alan olanaklardan biri.

Google’ın Moodstock kazançları ve Amazon’un Fire Phone’unun perakende tanıtım özelliği gibi bu şirketlerin görüntü tanıma teknolojisini güçlendirmeye yönelik benzer hareketlerini görmekteyiz.

Bu gibi cihaz görselliği taşıyan teknolojilerin kullanımı Snapchat’in köpek kulakları ve gökkuşağı şelalesi gibi filtreleri ile aşina olduğumuz yüz tanıma özelliğinden daha öteye gidiyor. Konu Snapchat’in Hikaye tanıtımına geldiğinde bu durum solda sıfır kalıyor: Çektiğimiz, kaydettiğimiz veya gönderdiğimiz olayları, yani neyi önemsediğimizi Snapchat’e belirterek şirketin tanıtım algoritmalarına birçok çalışma konusu yaratarak şirketi besliyoruz.


Sultan Eylem Atabay

 

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir