Uyurken Verimli Olmanın Bir Yolu Var Mı?

Günün üçte birini göz kapaklarınıza bakarak geçirmek yerine, kaybedilen saatleri kullanmanın bir yolunu bulmaya çalışın. Berkeley’deki Kaliforniya Üniversitesi’nden uyku araştırmacısı Matthew Walker, bunun çağdışı bir düşünce tarzı olduğunu söylüyor. Kestirmek son derece üretken diye de ekliyor. 2003 yılında yapılan bir çalışma;  uykusunu bir ila beş saat kaybeden katılımcıların, görsel uyaranlara tepki hızlarını ölçen testlerde kazandıkları puanların sürekli düşüş gösterdiğini ortaya koydu. Kaybedilen her saat uykunun, etkileri daha da kötüleştirdiği ortaya çıktı.

Austin İleri Araştırmalar Enstitüsü’nden teorik fizikçi Eric Davis, matematiksel olarak Warp hızının mümkün olduğunu söylüyor. Teorik olarak, bir Warp sürücüsü, uzay gemisini hareket eden bir teknenin etrafında bozan bir kabarcığı yarattığını belirtiyor. Sorun şu ki, bunu yapmak için gereken enerji kabaca güneşin kütlesine eşittir. Henüz pes etmek için erken. Fizikçiler, daha verimli bir şekilde şekillendirilmiş bir Warp kabarcığı yaratarak, enerji talebini orijinal tahminden (galaksinin kütlesi) aşağı çekti. Bu kabarcığı uzaya göndermenin daha iyi yollarını bulmak yakın gelecektedir.

Herhangi bir ilacın ölümsüzlük sırrını çözeceği ihtimali yok, ancak bazı ilaçlar yaşlılığın getirdiği etkileri yavaşlatabilir. Rapamisin olarak adlandırılan ilaç, açlıktan öleceğini düşündürerek, DNA hasarına ve diğer stres kaynaklarına karşı daha iyi direnişe izin vererek daha uzun yaşamayı sağlar. Yapılan bir çalışmada, farelerin ömrünü yüzde 25 arttırdığı tespit edildi. Washington Üniversitesi’nden Matt Kaeberlein şimdi köpekler üzerinde rapamisini test ediyor. Fakat insanlar için bunu elde etmek elbette zor olacaktır; ayrıca FDA tıbbi durumu yaşlandırmayı düşünmez.

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

1 Yorum

  1. Buğrahan dedi ki:

    Yanlış anlamış olabilirim ,eğer öyleyse de beni aydınlatırsanız sevinirim ancak yazının ikinci paragrafından itibaren farklı konular karışmış gibi gözüküyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir