Uzaylıları Aramak İçin Yeni Bir Yol; Kaybolan Yıldızları Aramak!

stardiamonds

Teknolojik olarak gelişmiş uzaylıları bulmak için birçok yol var. Onları radyo teleskoplarla dinleyebiliriz. Biyo-imza aramak için diğer gezegenlerin atmosferlerini inceleyebiliriz ya da lazer ışığı gösterilerini arayabiliriz.

Uzun zamandır Dünya dışı yaşam için kesin bir iz bulamıyoruz. Belki uzaylılar yoktur veya aşırı derecede azdırlar. Belki de yeterince iyi bakamıyoruz.

Şimdi, İsveç’teki Uppsala Üniversitesi’nden bir grup bilim adamı kaybolan yıldızları (veya galaksileri) arayarak gelişmiş uygarlıkları iyice araştırmak için yeni bir yol buldular.

Peki, uzaylı bir uygarlık neden bir yıldızı yok eder? Belki ışığın teleskoplarımızdan görülmesini engelleyen yıldız etrafındaki bir güneş paneli olan Dyson küresi kullanarak yıldızdan enerji sağlıyorlardır. Ya da yazarların görüşüne göre, uzaylılar yıldızlarını düşmanlardan saklamak istiyorlardır.

Her durumda, bilim adamları kaybolmuş gibi görünen yıldızları arayarak üç farklı zaman diliminden alınan üç farklı veri karşısında 300.000 “yıldıza benzer bir şey” analiz ettiler. 148 yıldız adayı buldular.

Lens ışıklarının astronomik eşdeğerleri sonucunda, yanlış pozitifleri (muhtemelen hiç “ilk yerinde” bulunmamış yıldızlar) ayıkladılar. Takım, aynı zamanda yanlış negatifleri (kaybolmuş gibi görünen ama aslında teleskobun fotometrisinin algılayamadığı yıldızlar) kaldırdı.

Bu süreci sadece bir yıldız geçti. Fakat yazarlar yıldızın gerçekten kaybolup kaybolmadığı hakkında emin değiller. Çünkü ikinci veri alıcısında sönük görünüyor. “Bunun gerçek bir saptama olup olmadığını güvenle belirlemek için gelişmiş resim analizi gerekiyor.” diye yazıyorlar.

Bir yıldızı güneş panelleriyle çevreleyen Dyson küresi, ışığın neden engellendiğini açıklayabilir ancak o zaman bilim adamları bir ısı/kızılötesi işaret yaymaları için tüm güneş panellerinin var olduğunu umabilir. Henüz bu tür bir işaret bulunamadı.

Yazarlar kendisini örten ikili yıldız ya da ışık seviyelerini saptamak için sönük hâle gelen değişken bir kuasar gibi alternatif açıklamalar önerdiler ve şöyle yazdılar:

Öyleyse,  daha güçlü teleskoplarla sürdürülen çalışmalar beklenen pozisyondaki yıldızın varlığını açıklayacaktır ve cisimlerin doğası ve fiziği hakkında bize daha fazla şey öğretecektir. Ama eğer bu en büyük teleskoplarla bile bulunmazsa, yeni büyüleyici yorumların önünü açacaktır.

Eğer bilim adamları kayıp yıldızı bulamazlarsa, bu uzaylılar iş başında demektir. Ya da bu yıldız yutan bir solucan deliği gibi bazı alışılmadık önceden keşfedilmemiş fenomenlerin varlığını gösterir. Her iki durumda da bu kulağa çok havalı geliyor.

Takım, farklı zamanlarda çekilmiş fotoğrafları karşılaştıran bilim adamlarının yardımıyla daha fazla “kaybolan” yıldız adayı bulmayı umuyor.