İki Başlı Solucanlar Kopmuş Uzuvların Yeniden Oluşmasını Sağlayabilir

İki başlı solucan Genetik bilimci Michael Levin biyoelektiriği kullanarak olmayan vücut uzuvlarını yenilemek için araştırması dahilinde bu iki kafalı solucanları yarattı.
İki başlı solucan

Savaş ya da kaza sebebiyle bir kolunuzu kaybettiğinizde günümüzde bunu telafi etmek üzere etkili bir yol maalesef yok. En iyi ihtimalle ampute edilen yere protez yaptırabilirsiniz ki tavsiye edilen budur lakin eski uzvunuzun yerini dolduramayabilir. Şaşırtıcı ancak Tufts Üniversitesi’nden genetik bilimci Michael Levin ileride olmayan uzuvlarımızı yeniden ‘’büyüyebilmesine’ olanak sağlayacak bir gelişme için umutlu.

Levin şu anda bile hücrelerdeki biyoelektrik akımını kontrol ederek altı bacaklı kurbağalar ve nice ‘frankenştayn-vari’ yaratıklar yaratıyor. Videoda göreceğiniz iki başlı solucan bunlardan bir tanesi;

(Video Amerika’daki Popular Science yazarlarından Adam Piore tarafından gönderilmiştir.)

Levin’in deneyleri şimdilik solucanlar gibi soğuk kanlı canlılarla sınırlı. Herhangi bir aksaklık çıkmaması durumunda Levin, birkaç yıl ile birkaç on yıl arasında insanlar üzerinde çalışmaya geçebilir.

1. Madem bu zamana kadar yaptığı çalışmalarla ‘frankenştayn-vari’ yaratık yaratıp başarılı olmuş, insanlar için neden o kadar yıl beklemesi gerekiyor? Bence tıp genetik alanda, insanlar üzerinde yapılacak deneyler konusunda çok yavaş ilerliyor, oysa gönüllü öyle çok insan var ki, şu etik kuralı denen zırvalığı bir an önce aşmaları gerek. Gerçi Çin de böyle bir kural olmadığı için, genetik alanında yaptıkları çalışmalarla bir numara olmaya aday bir ülke olacaktır.

• Ben sana katılmıyorum etik önemli bir ilke biri birinin üzerinde deney yapması normal bir şey değil bunu ancak nazi doktorlar yapabilir

2. Solucan da kemik yok ve eklem de.
    Eklemleri nasil oluşturacak ve kemikleri uzatabilmek bir yana diger kemikle ayni boyda olmasini nasil basaracak.

• Dna vücudumuzdaki bütün uzuvların kodlarını barındırıyor. Yani eskiden kolumuzun boyutu ne ise türler arası gen aktarımından sonra da aynı boyutta olur. Ayrıca kemik olsun yada olmasın solucanların dna’sı farklı insanlarınki farklı , sen büyük resmi kaçırmışsın bence ya da ben çok hayal kuruyorum.